Nejen za Komenským do Naardenu - žáci gymnázia na podzimní exkurzi po Nizozemsku a Belgii

Vyrazili jsme autobusem od školy v podvečerních hodinách a po náročné cestě jsme přijeli ráno do malebného městečka – Naardenu, kde žil a zemřel Jan Amos Komenský. Po prohlídce muzea a zajímavém výkladu jsme měli v odpoledních hodinách možnost si město prohlédnout a k večeru jsme přejeli a ubytovali se nedaleko Amsterdamu, ve městě Gouda.
Druhý den po snídani jsme odjeli na celý den do Amsterdamu – „Benátek severu“. Začali jsme hodinovou plavbou po kanálech, kde jsme se dozvěděli o historických místech, domech v okolí, které lemují břehy kanálů. Navštívili jsme dům Anny Frankové, Rijksmuzeum a poté na náměstí Dam, kde je Královský palác s radnicí, jsme si dali rozchod. Na každém kroku jsme si ale museli dávat pozor na rychle jedoucí kola, které tady mají přednost před chodci.
Další den jsme v dopoledních hodinách navštívili Antwerpy, v minulosti jeden z nejvýznamnějších přístavů s majestátním středověkým hradem, náměstím Grote Markt s Brabovou kašnou a nedaleko stojící monumentální sochou Petra Paula Rubense, který zde strávil více jak třicet let života.
Odpoledne jsme přejeli do Brugg. Špitál sv. Jana či krásné labutě jsou nedílnou součástí tohoto pohádkového města. Nenechali jsme si ujít ani Baziliku Svaté krve a kostel sv. Panny Marie. Naše putování jsme zakončili v muzeu čokolády Choco-story. Ubytovaní jsme byli nedaleko Bruselu, tak abychom hned po snídani mohli vyjet na další poznávání.

Poslední den patřil hlavnímu městu Belgie – Bruselu. První zastávkou bylo Atomium, zvětšený model železa. Později jsme došli na Grande Place, náměstí s krásnými cechovními domy, královským palácem a radnicí. Nemohli jsme opomenout ani bronzovou sošku čůrajícího chlapečka.
Ještě ten den jsme v odpoledních hodinách přejeli do Waterloo, kde je památník a krásné muzeum jako vzpomínka na Napoleonovu porážku v bitvě z roku 1815.

Tím naše putování skončilo a čekal nás jen noční přejezd zpět do Lipníka nad Bečvou, kde jsme plni dojmů a spokojeni, i když trochu rozlámaní, přijeli v ranních hodinách.