Vodácký sportovní kurz - Vltava 2024

Náš kurz započal příjemnou cestou v autobuse od školy gymnázia v Lipníku nad Bečvou, se kterým jsme dojeli do campu Viking u Českého Krumlova, kde jsme si dobrodružně připravili večeři a vyčkávali na informace k dalšímu dni, které přišli dost brzy na to, abychom si mohli první večer užít společně ještě plní sil.

Druhý den jsme brzo ráno vstali, abychom mohli autobusem přejet z našeho campu do Vyššího Brodu. Zde proběhl základní vodácký výcvik a poučení o bezpečnosti. Odtud jsme pluli po proudu na kánoích k chatkám, ve kterých jsme byli ubytováni. Délka této trasy se pohybovala okolo 25 kilometrů a během toho jsme sjeli 3 splavy. Po příjezdu do campu jsme dali sušit lodě a jako předešlí den jsme si šli užívat s kamarády. Jakmile, ale nastala desátá hodina večerní, paní učitelky nás zahnaly na své chaty a museli jsme být jak myšky, abychom byli připraveni na další náročný den.

Třetí den našeho kurzu patřil opět plavbě na lodích, kdy jsme vyjeli ráno z našeho campu a dorazili jsme do Zlaté Koruny, odkud jsme poté jeli busem zpět na naše sídlo. Tento den jsme ujeli krásných 24 kilometrů a úspěšně jsme sjeli 7 náročných splavů. Po tomto náročném dni jsme si udělali výborná jídla v našich chatách a poté jsme se dali k odpočinku.

Čtvrtého dne naší výpravy jsme se dočkali a pluli jsme stejnou trasu jako den předešlí, ale skončili jsme už v Českém Krumlově, kde jsme si dali výborný oběd. Po návratu do campu jsme měli chvíli volno na odpočinek. Po nějaké době jsme se všichni sešli a zahráli jsme si na čaroděje z kouzelnické školy v Bradavicích. Týmová hra zapojila všechny žáky dokonale. Večer jsme za všechny aktivity dostali medaile a diplomy, ale taky nějaký ty dobroty, které byli další den už pryč. Po veškerém vyhlášení nastala poslední noc kurzu, kterou jsme si užili u ohně.

Poslední den jsme se ráno věnovali úklidu chatek a balení věcí, abychom mohli úspěšně odcestovat. Před cestou domů jsme se ještě stavili na prohlídku Českého Krumlova, kde jsme měli i rozchod na koupení suvenýrů domů. Po cestě domů jsem se ještě stavili na Rohlence, kde na nás čekalo parádní občerstvení a poté jsme jeli až ke gymnáziu v Lipníku nad Bečvou.

Tímto bychom chtěli poděkovat všem učitelkám a instruktorům za trpělivost s námi a užitý první týden v novém školním roce.